2009 - Zwemadvies Nederland

Zwemadvies Nederland

Effectiviteit in de zwem- en recreatiebranche

Trainingen

De trainingen, bijscholingen en opleidingen van Zwemadvies Nederland worden bij iedere nieuwe opdracht op de wensen van onze klanten afgestemd. De trainingen worden zowel incompany (in uw opdracht en bij u in de organisatie) als met een open inschrijving aangeboden.

Om u een goed beeld te geven van ons trainingsaanbod staan hieronder enkele voorbeelden omschreven. (klik op een titel voor een uitgebreide omschrijving).

Voor het complete aanbod of voor een op maat gemaakte training kunt u contact met ons opnemen.

Telefoon: 06-30 974 461
E-mail: info@zwemadvies.nl

Toezichthouder Zwembad NIEUW!

Randstad biedt je nu, in samenwerking met Zwemadvies Nederland, de mogelijkheid om opgeleid te worden tot Toezichthouder. De opleiding bestaat uit een theorie en praktijkgedeelte waaronder reddend zwemmen en een EHBO diploma. Na 5 weken ga jij aan de slag als gediplomeerd toezichthouder.

Als toezichthouder ben jij verantwoordelijk voor de veiligheid en het zwemplezier van de zwembadbezoekers. De functie van toezichthouderzwembad is een afwisselende baan op verschillende locaties. Je werkt binnen maar met mooi weer ook buiten. Je leert de risico's van de zwembadgasten goed in te schatten. Tevens zorg je voor het op orde houden van de zwembadaccommodaties. Door het vele contact met verschillende mensen is het vanzelfsprekend dat jij klantvriendelijk en dienstverlenend bent. Je vervult dan ook de rol van gastheer/vrouw.

Functie-eisen:
Minimaal 18 jaar
Zwemdiploma A en B
Goede beheersing Nederlandse taal

Heb je vragen over deze opleiding, of wil je jou interesse kenbaar maken? Stuur dan een bericht naar info@zwemadvies.nl

Effectieve teams

Hoe verhoog ik de betrokkenheid en motivatie binnen het team van medewerkers? Op welke manier krijg ik (weer) alle neuzen dezelfde richting in? Wat moet ik doen om mijn medewerkers te inspireren?

Tijdens deze training zullen de deelnemers gemotiveerd worden om de doelen die de eigen organisatie nastreeft te verwezenlijken. Samen doelen vaststellen en hierin ieder zijn eigen taak en verantwoordelijkheid kennen is het resultaat van deze training.


Veilig en klantgericht

Op welke manier maak ik de wensen en verwachtingen van onze gasten waar? Gevaren signaleren aan het water voordat ik moet ingrijpen, hoe doe ik dat? Hoe zien gasten mij en hoe wil ik eigenlijk gezien worden?

Veiligheid in en rond het zwembad (binnen de organisatie) is voor een groot deel afhankelijk van goed toezicht en van de communicatie met de gasten. Op een interactieve en confronterende manier bezig zijn met de veiligheid van de bezoekers die genieten van het zwembad, dat is waar het tijdens deze training allemaal om draait.


Lesgeven doe je zo!

Iedere doelgroep weer een andere aanpak? Hoe haal ik het meeste rendement uit mijn (zwem)lessen voor mezelf en voor de klant?

Of het nu gaat over aanleren van zwemslagen, het lesgeven aan ouders met hun peuters, lessen aquasportief, lesgeven blijft een vak apart. Tijdens deze training zal de trainer ingaan op zaken waar de medewerkers tijdens het lesgeven aan de verschillende doelgroepen mee te maken hebben. Hierdoor worden bepaalde inzichten en vaardigheden van de medewerker aan geleerd of verder ontwikkeld.


Haal meer uit je organisatie

Hoe onderscheid ik me ten opzichte van de andere aanbieders? Op welke manier kan ik een kwaliteitimpuls aan mijn organisatie geven? Een ander aanbod van diensten en producten is dat wel nodig?

Steeds bezig zijn met verbeteren van je diensten en producten vergt veel creativiteit. Daarnaast zit ook de concurrent niet stil. Deze training geeft je de oplossing om van de huidige organisatie (weer) een bruisende topattractie te maken.


Zorgeloos leidinggeven

Hoe kan ik mijn medewerkers zo optimaal mogelijk aansturen? Leidinggeven, hoe doe je dat?

Een goede leidinggevende staat tussen zijn mensen en wordt door hen gewaardeerd. Maar voor veel leidinggevende geeft het veel kopzorgen om het personeel op een juiste manier aan te sturen. Naast de theoretische kennis, die natuurlijk onontbeerlijk is, zullen tijdens deze training veelvuldig zaken en good-practices rechtstreeks uit de praktijk aan bod komen. Na afloop van de training kunt u aan de slag met vele handvaten die u aangereikt heeft gekregen.